20 Aralık 2006 Çarşamba

günaydın!

Bu bloğun ismine ilham kaynağı olan erguvan atlas, Orhan Veli'nin Ave Maria adlı şiirinden ama bu bir şiir bloğu değil.

İstanbul'da doğup yetişmiş birinin bu kente olan sevgisini, ilgisini ve iyi kötü anılarını yaşatmak için açtığı bir karalama defteri...

Bu nedenle fazla bir şey beklemeyin derim...

Yine de bir yerlerde, belki de erguvan gölgeli bildik sokaklarda buluşmamız mümkün, neden olmasın?..

---

Kent

'Bir başka ülkeye, bir başka denize giderim' dedin.
'Bundan daha iyi bir başka şehir bulunur elbet.
Her çabam kaderin olumsuz yargısıyla karşı karşıya
-bir ceset gibi- gömülü kalbim

Aklım daha ne kadar kalacak bu çorak ülkede?
Yüzümü nereye çevirsem, nereye baksam
kara yıkıntılarını görüyorum ömrümün
boşuna bunca yılı tükettiğim ülkede'

Yeni bir ülke bulamazsın,
başka bir deniz bulamazsın
bu şehir arkandan gelecektir.
Sen gene aynı sokaklarda dolaşacaksın.
Aynı mahallede koşacaksın;
aynı evlerde kır düşecek saçlarına.

Dönüp dolaşıp bu şehre geleceksin sonunda.
Başka bir şey umma-
Ömrünü nasıl tükettiysen burada, bu köşecikte,
öyle tükettin demektir
bütün yeryüzünde'

~ Kavafis

2 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Karanlık sözler yazıyorum hayatım hakkında.
Aşklarım, inançlarım işgal altındadır
tabutumun üstünde zar atıyorlar
cebimdeki adreslerden umut kalmamıştır
toprağa sokulduğum zaman çapa vuran adamlar
denize yaklaşınca kumlar ve çakıl taşları
geçmiş günlerimi aşağılamaktadır.

Karanlık sözler yazıyorum hayatım hakkında
öyle yoruldum ki yoruldum dünyayı tanımaktan
saçlarım çok yoruldu gençlik uykularımda
acılar çekebilecek yaşa geldiğim zaman
acıyla uğraşacak yerlerimi yok ettim.
Ve şimdi birçok sayfasını atlayarak bitirdiğim kitabın
başından başlayabilirim.

İsmet Özel